Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de antwoorden op de vragen die onze klanten het meeste aan ons stellen. Als je het antwoord op jouw vraag hier niet tussen kunt vinden, neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Voor welke claims kan ik mij nu aanmelden?
Klik op 'Claims' in het menu om te zien voor welke claims je je op dit moment kunt aanmelden. Hier kun je ook meer lezen over recente claims die wij al hebben gedaan en hoe deze zijn verlopen.
Word ik op de hoogte gehouden van de voortgang van mijn claim?
Vanaf het moment dat je bij ons je claim hebt ingediend ontvang je ongeveer 1x in de twee maanden een status update van de claim en/of van jouw dossier. Mocht er tussendoor iets gebeuren wat we je direct moeten laten weten, dan wachten we uiteraard niet tot het volgende update moment en doen we dat direct. Je kunt ons ook altijd even een berichtje sturen of bellen om de status van jouw dossier te checken of een vraag te stellen.
Hoe kan ik jullie bereiken?
Je kunt een bericht sturen naar info@gobaxter.nl of ons op kantooruren bereiken via .
Wat is de kans dat ik een mooie schadevergoeding ontvang?

Dat verschilt per claim en hangt ook af van de fase waarin de claim zich bevindt. Een bedrijf dat gedupeerde consumenten achterlaat zal nooit staan te springen om die consumenten allemaal te compenseren voor de geleden schade, dus zij zullen in de meeste gevallen juridisch gezien alles in de strijd gooien om hieraan te ontkomen. In veel gevallen zal de rechter de onderste steen boven moeten halen en een oordeel vellen. In andere gevallen komt het niet zover en realiseert het bedrijf zich daarvoor al dat het fout zit en ligt de weg open voor een schadevergoedingsregeling. Als wij een claim starten is de kans altijd ten minste reëel dat de gedupeerden een mooie schadevergoeding zullen ontvangen.

Hoeveel mensen hebben al een claim ingediend via jullie?

Op dit moment hebben zo'n 95.000 consumenten zich al aangemeld bij Gobaxter, omdat zij werden gedupeerd door een organisatie die wij aansprakelijk stelde.

Worden mijn gegevens veilig opgeslagen?

Jouw gegevens worden veilig opgeslagen in onze beveiligde database. Je kunt hier meer over vinden in ons Privacybeleid.

Waarom zijn jullie deze actie gestart?

Daarom.

Wie heeft er recht op compensatie?

Heb jij een variabel energiecontract gehad ergens in de periode 2017 tot nu? Bijvoorbeeld in 2022, toen de prijzen door het dak gingen? Dan heb jij te veel voor je energie betaald. Want: jouw energieleverancier gebruikte voorwaarden die in strijd zijn met de wet. Jouw energieleverancier heeft jou namelijk niet goed geïnformeerd over op welke momenten, om welke redenen en op welke wijze het tarief dat jij betaalt mag veranderen. En volgens Europese en Nederlandse regelgeving mag dat niet. Meer dan de helft van de Nederlandse huishoudens heeft hierdoor schade geleden die kan oplopen tot duizenden euro’s per huishouden. Wij stellen Vattenfall, Eneco, Essent, Greenchoice, Budget Energie en Energiedirect aansprakelijk en gaan het te veel betaalde geld terugvorderen.

Wie heeft er recht op compensatie?

Heb jij een variabel energiecontract gehad ergens in de periode 2017 tot nu? Bijvoorbeeld in 2022, toen de prijzen door het dak gingen? Dan heb jij te veel voor je energie betaald. Want: jouw energieleverancier gebruikte voorwaarden die in strijd zijn met de wet. Jouw energieleverancier heeft jou namelijk niet goed geïnformeerd over op welke momenten, om welke redenen en op welke wijze het tarief dat jij betaalt mag veranderen. En volgens Europese en Nederlandse regelgeving mag dat niet. Meer dan de helft van de Nederlandse huishoudens heeft hierdoor schade geleden die kan oplopen tot duizenden euro’s per huishouden. Wij stellen Vattenfall, Eneco, Essent, Greenchoice, Budget Energie en Energiedirect aansprakelijk en gaan het te veel betaalde geld terugvorderen.