De telefoonclaim is succesvol afgerond.

Mobiclaim, de merknaam waaronder GoBaxter de telefoonclaim heeft gevoerd, heeft met alle telecomproviders een regeling getroffen voor haar klanten. Alle ±50.000 klanten zullen uiterlijk op 31 maart 2023 zijn geïnformeerd over de uitslag van de ingediende claim(s).

Mocht u onverhoopt geen bericht hebben ontvangen, dan kunt u ons daarover berichten via klantenservice@mobiclaim.nl of info@gobaxter.nl.

Aanmelding voor de telefoonclaim is niet meer mogelijk. Hiernaast of hieronder ziet u de status van de verschillende getroffen regelingen.

Status per provider
Vodafone (en Hollandsnieuwe)
Regeling getroffen op 7 mei 2021, afwikkeling volledig afgerond.
KPN (en Telfort)
Regeling getroffen op 17 mei 2021, afwikkeling volledig afgerond.
T-Mobile (en Tele2)
Regeling getroffen op 27 november 2022, afwikkeling bijna afgerond.
71.293 consumenten meldden zich al aan bij GoBaxter omdat zij werden gedupeerd door een organisatie die GoBaxter aansprakelijk stelde.
Wat is er precies gebeurd?

In 2014 en 2016 bleek uit uitspraken van de Hoge Raad (het hoogste rechtsorgaan in Nederland) dat abonnementscontracten met een 'gratis' telefoon ongeldig zijn, als in het contract niet duidelijk staat vermeld wat je voor het toestel betaalt. In Nederland is dit op grote schaal misgegaan. De telecomproviders Vodafone, KPN, Telfort, T-Mobile, Ben en Tele2 hebben zich allemaal schuldig gemaakt aan het niet op correcte wijze informeren van de consument over zijn of haar verplichtingen.

De hoogste rechter in Nederland oordeelde dat een ‘gratis’ toestel feitelijk een persoonlijke lening was. Daarom gelden voor die abonnementen de strenge eisen van een persoonlijk krediet. Eisen waar de abonnementen veelal niet aan voldeden. Daarom vindt de Hoge Raad dat consumenten de verkoopprijs van het toestel minus de dagwaarde van het toestel terug moeten krijgen van de provider.

Kom ik in aanmerking?

Iedere consument die tussen 2012 en 2017 een telefoonabonnement inclusief telefoon heeft afgesloten of verlengd, kan via Mobiclaim een claim indienen bij zijn of haar telecomprovider. Of je uiteindelijk in aanmerking komt moet blijken uit een analyse van het individuele geval.

Zo komen bijvoorbeeld alleen all-in abonnementen, waarbij je een 'gratis' toestel aangeboden kreeg die je in werkelijkheid zelf maandelijks afbetaalde, in aanmerking. Sim-only abonnementen, zakelijke abonnementen of lease abonnementen komen bijvoorbeeld niet in aanmerking.

Hoe werkt GoBaxter?

Meld je aan.

Je meldt je kosteloos aan voor de collectieve actie tegen de betreffende organisatie(s).

Baxter bijt zich vast.

Baxter houdt zijn kaken stijf op elkaar totdat wij tevreden zijn over de uitkomst voor de aangemelde gedupeerden.

Ontvang vergoeding.

De toegekende schadevergoeding wordt na aftrek van kosten uitgekeerd aan de gedupeerden.

Wij combineren ondernemersgeest met juridische slagkracht.

GoBaxter wordt geleid door ervaren ondernemers die goed in staat zijn om kansen en risico’s in te schatten en leiding te geven aan de organisatie. Samen met de advocaten van Finch, het kantoor dat volledig gespecialiseerd is in commercial litigation en massaclaims, vormt GoBaxter een geduchte tegenstander voor organisaties die gedupeerde consumenten achterlaten.

Lees meer over GoBaxter >

Duurzame impact op de positie van de Nederlandse consument

Wij bijten ons vast en gaan voor een rechtvaardig resultaat. Omdat wij naast het treffen van een compensatieregeling bij succes ook altijd het handelen van de organisatie dwingend veranderen, draagt GoBaxter op meerdere vlakken bij aan een meer eerlijke en duurzame maatschappij. GoBaxter werkt uitsluitend op basis van no cure, no pay. Je betaalt dus nooit iets vooraf.

Financiële compensatie voor gedupeerde consumenten
Eerlijke handelspraktijken vanaf nu en in de toekomst
Wij werken uitsluitend op basis van no-cure-no-pay

Veelgestelde vragen

Voor welke claims kan ik mij nu aanmelden?
Klik op 'Claims' in het menu om te zien voor welke claims je je op dit moment kunt aanmelden. Hier kun je ook meer lezen over recente claims die wij al hebben gedaan en hoe deze zijn verlopen.
Wordt ik op de hoogte gehouden van de voortgang van mijn claim?
Vanaf het moment dat je bij ons je claim hebt ingediend ontvang je ongeveer 1x in de twee maanden een status update van de claim en/of van jouw dossier. Mocht er tussendoor iets gebeuren wat we je direct moeten laten weten, dan wachten we uiteraard niet tot het volgende update moment en doen we dat direct. Je kunt ons ook altijd even een berichtje sturen of bellen om de status van jouw dossier te checken of een vraag te stellen.
Hoe kan ik jullie bereiken?
Je kunt een bericht sturen naar info@gobaxter.nl of ons op kantooruren bereiken via .
Wat is de kans dat ik een mooie schadevergoeding ontvang?

Dat verschilt per claim en hangt ook af van de fase waarin de claim zich bevindt. Een bedrijf dat gedupeerde consumenten achterlaat zal nooit staan te springen om die consumenten allemaal te compenseren voor de geleden schade, dus zij zullen in de meeste gevallen juridisch gezien alles in de strijd gooien om hieraan te ontkomen. In veel gevallen zal de rechter de onderste steen boven moeten halen en een oordeel vellen. In andere gevallen komt het niet zover en realiseert het bedrijf zich daarvoor al dat het fout zit en ligt de weg open voor een schadevergoedingsregeling. Als wij een claim starten is de kans altijd ten minste reëel dat de gedupeerden een mooie schadevergoeding zullen ontvangen.

Waarom moet ik een percentage afdragen van de schadevergoeding?

Het van A tot Z vooraf financieren van een massaclaim voor consumenten is enorm kostbaar. Ten eerste moeten alle proceskosten worden gefinancierd. Denk aan het uitbrengen van een dagvaarding, het weerleggen van reacties van het bedrijf waartegen een claim wordt ingesteld, het voeren van schikkingsonderhandelingen, enzovoorts. Daarnaast voert Gobaxter grootschalige landelijke campagnes om de gedupeerden te bereiken. Veel gedupeerden weten immers niet dat zij gedupeerd zijn en weten ook niet dat zij zich bij Gobaxter kunnen aanmelden om een schadevergoeding te vorderen. Tot slot worden er ook veel kosten gemaakt voor het maken en onderhouden van de website, de klantenservice, de praktische afwikkeling van de claim en overige administratieve werkzaamheden. Gobaxter wordt in de vorm van een succes fee (= het afdragen van een percentage in het geval van succes) gecompenseerd voor het financiële risico dat zij op zich neemt door al deze zaken vooruit te financieren voor de consumenten die zich bij haar melden.

Contact

info@gobaxter.nl